עיצוב בית בסגנון מודרני

חמשת עקרונות היסוד של עיצוב בית בסגנון מודרני

סגנון מודרני  – רקע קצר 

צמד המילים "עיצוב מודרני" עשוי להיות מעט מתעתע. בניגוד למחשבה הרווחת שעיצוב מודרני התפתח בשנים האחרונות, מקורו דווקא בימי המהפכה התעשייתית, אי שם בתחילת המאה הקודמת. בשנים אלה חלו שינויים רבים, כמו שינויים חברתיים וכלכליים ובעקבותיהם, בין היתר, גם שינויים בתחום העיצוב, האדריכלות והאמנות הפלסטית. מי שתוו את קווי המתאר של הסגנון המודרני ומאפייניו, הם בית הספר באוהאוס בגרמניה, אשר אז היה בעל שם ורב השפעה בתחומי האדריכלות והעיצוב באירופה וכן אדריכלים בולטים כמו לה קורבוזיה, פרנק לויד רייט ושכמותם, שמבחינתם סגנון עיצוב מודרני התכתב אז עם רוח התקופה והשינויים החברתיים והכלכליים שהביאה איתה וענה על הצרכים של האוכלוסייה, שחלק גדול ממנה עבר מן הכפר אל העיר המתפתחת. המהפכה הטכנולוגית הביאה לבנייה מואצת לגובה של מבנים חזקים ומאסיביים, נטולי קישוטים מיותרים וסגנון העיצוב הפך לפונקציונאלי ונקי.

 

עיצוב מודרני לבית – חמשת המאפיינים המרכזיים: 

1. כשפונקציונאליות ואלגנטיות נפגשים – קווי היסוד של העיצוב המודרני 

סגנון מודרני  מאופיין בפשטות, פונקציונאליות, ניקיון עיצובי וגיאומטריה, הניכרים הן בעיצוב החוץ והן בעיצוב הפנים של בתים פרטיים, דירות, משרדים, מבני מסחר וכדומה. ברמה האדריכלית, מבנה מודרני ייראה במבט ראשון פשוט לכאורה – בעל קווים ישרים, ללא קישוטים מוגזמים ומפוארים ודי נקי, גם מבחינת הצבעים שלו וגם מבחינת העיצוב הרגוע. לרוב, בחזית המבנה, יובלטו צורות גיאומטריות שונות שיוסיפו למבנה תחכום ואת הטאצ' המודרני הייחודי והיוקרתי.

עיצוב פנים מודרני גם הוא בעל מאפיינים דומים. זהו עיצוב פנים נקי, פרקטי מאד, רגוע ואלגנטי ואחד ממאפייניו המרכזיים הוא ההתכתבות של כל האלמנטים בחלל – כמו רהיטים, גופי תאורה, מוצרי טקסטיל וכדומה – זה עם זה באופן מושלם. הגוונים הבולטים בבית מודרני, לרוב יהיו מאופקים, קרים ורגועים, כמו שחור, לבן, שמנת ואפור. בבית יהיו כמה שיותר חללים פתוחים וגדולים והרהיטים המעטים, יהיו לרוב בעלי גימור אלגנטי, חלק ונקי. בכל החללים, ישולבו גם חומרים טבעיים כמו שיש, זכוכית, בטון, עץ ועוד, אשר כלל הברזל כאן הוא שילוב נכון והרמוני ביניהם, גם ברמת החומרים וגם ברמת הגוונים, כך שיהיה ברור שישנו קו אחיד המקשר בין כולם.

 

2. ב- עיצוב בית מודרני Less is more! 

מפות תחרה יוקרתיות, רהיטים כבדים, קישוטים רבים וצבעוניים על הקירות ומדפים עמוסים באקססוריז וכל טוב – לחלוטין לא מתכתבים עם עיצוב מודרני. עיצוב פנים מודרני הוא פשוט למדי, כשהקו המנחה שלו הוא כמה שפחות-יותר טוב! המרחב צריך להיות פתוח, נקי ולא עמוס; הרהיטים קלילים, רגועים ואלגנטיים, המייצרים מעין מסגרת גיאומטרית ברורה (לרוב מרחפים ובעלי צורות גיאומטריות כמו מלבן, מרובע או עיגול); התמונות, האקססוריז ומוצרי הטקסטיל במידה נכונה, מתכתבים זה עם זה ואינם מכבידים על החלל; ארונות חלקים וגדולים בעלי ידיות אינטגרליות ופתרונות אחסון אחרים, משמשים להסתרה של חפצים מיותרים ומוצרי חשמל, כך שלא ייווצר מראה מגושם ועמוס ועוד.

 

3. תאורה 

בתים מודרניים מתוכננים כך שינצלו בצורה מרבית את התאורה הטבעית החודרת לבית מבחוץ. לא פעם בבתים מודרניים, ישנם חלונות ענקיים המכניסים את החוץ פנימה. השילוב של התאורה הטבעית, היוצרת השתקפויות נהדרות של אור וצל, יחד עם המרחבים הפתוחים ועיצוב החלל, מייצרים מראה נעים, רגוע ושליו. ברמת גופי התאורה, יש לבחור גופים אשר משתלבים עם הקו העיצובי וגם עונים על הדרישות הפונקציונאליות. לרוב, גופי התאורה יהיו בעלי עיצוב תעשייתי, פשוט וחלק. מומלץ גם לשלב תאורה שקועה באזורים מסוימים, כדי לא להכביד במנורות המשתלשלות להן מן התקרה או מן הקירות ומייצרות עומס.

 

4. שמירה על קו אחיד בתוך הבית ומחוץ לו 

כאמור, כל האזורים השונים בחלל והאלמנטים שבו, צריכים להתכתב זה עם זה. המשכיות של קו העיצוב גם מחוץ לבית (למשל במרפסת או בחצר), תהפוך את כל המרחב לשלם. כדאי להשתמש בגוונים דומים ובחומרים המאזנים זה את זה.

 

5. שילוב של סגנונות עיצוב נוספים לפי הטעם האישי

סגנון העיצוב המודרני נחשב לקר יחסית, מינימליסטי ומאופק מאד. לעתים, כדי להוסיף לחלל קצת חום וביתיות, ניתן ואף מומלץ לשלב אלמנטים עיצוביים מסגנונות נוספים כמו הסגנון הכפרי, הקלאסי, האורבאני ועוד. כך למשל שילוב של רהיטי עץ או תמונות צבעוניות, גדולות  ושמחות על הקירות בגוונים חמים, יוסיפו חן וחום. גם טקסטיל, במידה הנכונה, יהפוך את החלל למזמין וביתי יותר.

 

סגנון בית מודרני מדבר אליכם? במשרד אדריכלות ענת האוזר, אנו מגשימים את כל החלומות ופנטזיות העיצוב שלכם, כדי לייצר עבורכם את המרחב המושלם. לקבלת מידע וקביעת פגישת ייעוץ, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו בטלפון 050-3343553 או במייל hauzeranat@gmail.com .