פגישת ייעוץ לעיצוב פנים

ייעוץ לעיצוב הבית – איך לבחור מעצב פנים?

תכנון של בית ניתן לחלק לשני חלקים עיקריים:

  • התכנון ההנדסי והאדריכלי שלו, המטפל במבנה עצמו ונוגע לפרטים הטכניים של חומרי הבנייה, החלוקה הפנימית של החלל, מפתחי המבנה, כיווני האוויר שלו, מערכות החשמל והאינסטלציה וכד'.
    עליו להתחשב בשורה של מגבלות ותנאים כגון: היתרי בנייה ואחוזי בנייה, תוואי השטח, הפרשי גובה, אקלים, וכמובן – תקציב.
  • עיצוב הפנים, שהופך את המבנה לחלל נעים למגורים ונוגע להיבטים של בחירת פריטי ריהוט ונגרות ומיקומם, פתרונות אחסון, הצללה, תאורה, הסוואה של מערכות וידאו וסאונד, מיזוג וכבלים ובסיכומו של דבר, אחראי להפקת המקסימום מהמבנה בהתייחס לצרכים הפונקציונליים של דייריו, להעדפותיהם, לסגנון ולאווירה הרצויים.

עיצוב הפנים מכניס לבית נשמה ואופי ונותן מקום לביטוי המאפיינים הייחודיים של הגרים בו. כאשר העיצוב הוא חכם ומותאם, ביכולתו לגבור על חסרונות הנובעים מהמבנה, להאיר חללים חשוכים, לייצר זרימה נעימה וטבעית בתוך החלל, לגרום לחלל קטן להיראות מרווח וגדול יותר ולמנף מאפיינים מבניים שלא ניתנים לשינוי כך שיהפכו שימושיים ואסתטיים, גם כשאינם כאלה מלכתחילה.

 

מדוע מומלץ לשכור שירותי ייעוץ עיצוב פנים?

עיצוב פנים שנעשה באופן חובבני, ללא תכנון מוקפד, ללא קו מנחה ברור וללא ידע מספיק בפתרונות השונים הקיימים בשוק ובעקרונות העיצוב, עלול לגרום לא מעט מפח נפש וגם הוצאות מיותרות:

  • גודש של פריטי ריהוט מבחינת כמות, צורה וגודל, היוצר חדרים עמוסים שמקשים על המעבר, על התחזוקה והניקיון ויוצרים תחושת מחנק.
  • חוסר בפתרונות מתאימים, למשל, במקומות אחסון שהם מצרך חיוני בכל בית.
  • מיקום לא נכון ושאינו מתאים לצרכים, של חדרים ופינות, כמו למשל פינת עבודה שנמצאת במקום רועש ומרכזי בבית.
  • צורך תכוף בעריכת שינויים עקב נסיבות או צרכים שלא נלקחו בחשבון מראש.
  • פגיעה בנוחות התפקוד – בעיקר בחללים עתירי פעילות וגדושים בחפצים כמו המטבח, שבו יש חשיבות גדולה למיקום של מכשירי חשמל ומוקדי פעילות ואחסון כמו הכיור, משטח העבודה והמזווה, ולמרחק ביניהם.
    זה נכון גם לחדרי אמבטיה ושירותים, שמאופיינים ברוב המקרים בשטח קטן יחסית וכל סנטימטר בהם הופך לבעל חשיבות.

 

הפקדת המשימה בידי איש מקצוע יכולה לחולל פלאים, לחסוך הרבה תסכול וגם כסף בטווח הקצר והארוך ומעבר לכך, להפוך את המבנה לבית עוטף ומחבק, שכיף לחזור אליו, נעים לשהות בו והוא משרת בצורה אופטימלית את כל יושביו ותומך בפעילויות היום-יום שלהם.

 

מה חשוב לבדוק לפני שמתאימים פגישת ייעוץ עיצוב פנים?

בחירת איש מקצוע מתאים צריכה להישען על כמה מרכיבים עיקריים:

  • ניסיון וותק בתחום –
    ככל שהמעצב או המעצבת יהיו מנוסים יותר, כך קרוב לוודאי שנתקלו עד היום כמעט בכל מצב ובעיה אפשריים ולמדו כיצד לעקוף או לפתור אותם.
  • שפה משותפת –
    בשלב שלפני ההיכרות, הכוונה היא לשפה העיצובית. לאחר שאוספים שמות של כמה מעצבים, מומלץ מאד לחקור ולבדוק כיצד נראים פרויקטים קודמים שלהם, לגלוש באתר האינטרנט שלהם, להסתכל על גלריית התמונות ולראות אם מתחברים לסגנון הכללי.
  • המלצות מלקוחות קודמים –
    אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל רושם ראשוני לגבי המעצב. כאן גם המקום לשאול לגבי שביעות רצון מתהליך העבודה מולו, זמינותו, היענותו לעריכת שינויים, ומידת היצירתיות שלו במציאת פתרונות לבעיות שהתעוררו לאורך התהליך.
  • מעצב שהוא גם אדריכל –
    זהו יתרון עצום! מעצב שמבין גם בצד התכנוני של המבנה, יידע מתי אפשר לשבור קיר כזה או אחר, או אם, למשל, תשתית האינסטלציה מאפשרת הזזת אסלה או כיור בקלות, או שדרושה כאן עבודת צנרת מורכבת ויקרה.

 

ענת האוזר – מומחית בתכנון ועיצוב בתים, חנויות ועסקים בצפון הארץ

כבוגרת המרכז האקדמי לעיצוב ויצ"ו חיפה, עם ניסיון של למעלה משני עשורים בתחום העיצוב והתכנון, יש מאחוריי עשרות רבות של פרויקטים ושל לקוחות מרוצים.

עבודתי מאופיינת ביצירתיות, בחשיבה מחוץ לקופסא ובתכנון המבוסס על מחקר קפדני של צרכי הלקוח, משאלותיו, חלומותיו, סגנונו האישי והרגלי היום-יום שלו.

אני מתמחה בבתים פרטיים, בחנויות ובתי עסק וגם בבנייה ירוקה (אקולוגית) ותכננתי בתים וחללים במגוון רחב של סגנונות וסדרי גודל: כפריים, מודרניים, בתי יוקרה, צימרים, משרדים ורבים אחרים.

אם אתם מתכננים לבנות בית חדש, או מעוניינים לעצב מחדש בית קיים, אני מזמינה אתכם ליצור קשר ולתאם פגישת היכרות וייעוץ ראשונית.

אני פועלת באזור צפון הארץ ובעיקר בגליל המערבי.

 

תמצאו אותי:

בטלפון 050-334-3553 | בדוא״ל  hauzeranat@gmail.com | בעמוד "צור קשר" כאן באתר