תכנון אדריכלי בתים פרטיים

תכנון אדריכלי בתים פרטיים

אם בעבר כל הבתים נבנו באופן אחיד ודומה, הרי שכיום המצב שונה לחלוטין ותכנון בתים פרטיים הפך לענף רחב ומגוון. עם משרד האדריכלות ועיצוב הפנים שלי, המתמחה בין היתר בעיצוב פנים ותכנון אדריכלי לבתים פרטיים, תזכו בבית פרקטי ואסטטי המתוכנן ומעוצב בהתאמה מלאה לסגנון מועדף, רצונות וצרכים מבוקשים.

 

מאפייני בתים פרטים

תכנון בתים פרטיים נחשב לנישה אדריכלית בפני עצמה, בהיותו תחום רחב היקף בעל מאפיינים ייחודיים משלו. העיקרי שבהם הוא הצורך לתכנן ולעצב מתחם מגורים פרטי שלם על שטח מוגבל תוך התחשבות בחלל חיצוני ופנימי כאחד. הבתים הפרטיים עצמם מחולקים לסוגים שונים, כאשר לכל סוג מאפיינים משלו. כך למשל, מלבד בית פרטי בודד יש אפשרות לבניית בית פרטי דו משפחתי, עליו נבנים שני בתים פרטיים עם קיר אחד משותף, הדורשים התאמה בתכנון חזית המבנה. כמו כן, בית דו משפחתי חסר כיוון אור ואוויר אחד ויש לאתר פתרונות אוורור ותאורה מתאימים, וזאת לצד ניצול נכון של הקיר המשותף (למשל עבור חדר מדרגות או מזווה). בנוסף, בתים פרטיים נבדלים אחד מהשני במספר הקומות שלהם, בגודלם, בשיטת הבנייה וסגנונות העיצוב.

 

שילוב בין תכנון אדריכלי לעיצוב פנים

אני מאמינה שעיצוב אדריכלי חייב לקחת בחשבון את סגנון החיים, הצרכים והרצונות של דיירי הבית. הדרך להגשמת יעדים אלו עוברת בשילוב שבין תכנון אדריכלי עם עיצוב פנים לבתים פרטיים. כך ניתן לקבל ראייה רחבה ומעמיקה המתבטאת ביצירת סביבת מחייה אסטטית ופרקטית כאחד. כלומר, בעוד שהתכנון האדריכלי עוסק בתכנון החללים תוך התחשבות בתוואי השטח, תשתיות ועיצוב חזיתות הבית, עיצוב הפנים מלביש את הבית ומתמקד במראה חדרי השינה, הסלון, המטבח, חדרי הרחצה וכדומה.

 

תכנון ועיצוב ייחודיים

מבחינתי, כל פרויקט אדריכלות ועיצוב הינו ייחודי ושונה ואני ניגשת אליו בהתלהבות ומסירות רבה. ההבדלים שבין כל בית פרטי שאני מתכננת ומעצבת נובעים מקשת רחבה של גורמים, המתחילים בצורת המגרש ומאפייניו, וממשיכים להגדרות תקציב והעדפות אישיות של בעלי הנכס. כך למשל, בניה במגרש ישר יכולה להיות במפלס אחד בעוד שבשטח משופע לא אחת עדיף לתכנן בית מדורג. כמו כן, ההחלטה על פריסת בית על מפלס אחד או יותר מושפעת גם מגודל המגרש וממידת חשיבות שטח הגינה לדיירי הבית. זוהי רק דוגמא אחת מיני רבות אחרות, הדורשות מאתנו להעמיק במאפייני כל שטח, להקשיב לצרכי הדיירים, ובעזרת חשיבה מחוץ לקופסא לספק מענה איכותי בהתאמה אישית מלאה.

 

לשירותי עיצוב פנים ואדריכלות לבתים פרטיים

לשירותי עיצוב פנים ואדריכלות לבתים פרטיים. לקביעת פגישה, קבלת פרטים נוספים וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר או צרו קשר עם משרדה של ענת האוזר בטלפון 050-3343553 או במייל hauzeranat@gmail.com.