עיצוב מודרני לבית

רבים מהלקוחות של משרדנו מבקשים עיצוב מודרני לביתם, מבלי שיבינו לעומק את משמעותו של סגנון עיצוב זה, בין אם מדובר בשירותי אדריכלות בית מודרני או  עיצוב פנים מודרני. בכדי להבין את הסגנון הזה לפניכם סקירה קצרה בנושא.

 

סגנון עיצוב מודרני

למרות שמו העכשווי, עיצוב בסגנון מודרני נמצא כאן כבר מאה שנה ומקורו במהפכה התעשייתית, שינוי מבנה החברה ושינוי מאפייני האומנות הפלסטית. הוא החל בשנות העשרים של המאה הקודמת והגיע לשיא שלו בשנות חמישים של אותה מאה וממשיך עד ימינו. סגנון זה ניכר גם בענף הבנייה עם עיצוב חוץ ופנים של בתים, דירות, מבנים, מבני מסחר ותעשיה וכדומה.

הסגנון המודרני מאופיין בעיצוב פנים נקי, פרקטי ופשוט המקושר לעיצוב חיצוני באופן הרמוני, והמשרה סביבו אווירה מוקפדת, אלגנטית ושקטה. בנוסף, סגנון עיצוב מודרני ניכר בגישה של פחות זה יותר, עם קווים ישרים, חללים גדולים, מוארים, בהירים ופתוחים, משחקי שקיפויות ואור, וניצול נכון של מרחב שאינו עמוס. בדרך כלל סגנון מודרני מאופיין בגווני צבע מאופקים, קרים וניטראליים, כמו לבן, שחור ואפור. עקרונות אלו באים לכדי ביטוי עם מגוון של חומרי גלם, צבעים, קווי מתאר, פריטי ריהוט ועוד. בנוסף, בימינו קיימת נטייה לשלב סגנון זה עם סגנונות נוספים או להוסיף לו עוד נדבכים, כמו עיצוב פנים מודרני חם, מודרני קלאסי, מודרני אורבאני ועוד.

 

אדריכלות בית מודרני

אדריכלות מודרנית החלה עם תחילת סגנון העיצוב המודרני, בקורבזיה שראה בסגנון מודרני פתרון חברתי וכלכלי, ובבית הספר באוהאוס בגרמניה שהגדיר סגנון זה והאסכולה בשיקגו שכללה את לויד רייט, שלמעשה הובילה את הסגנון ממלחמת העולם השנייה. מבחינה אדריכלית עיצוב בית מודרני ניכר בתכנון מבנה לכאורה נטול יומרות, בעל קווים ישרים ונקיים, שלא אחת מאופיין בחזית שאינה סימטרית, ועם הבלטה של צורות גיאומטריות שונות. כמו כן בית מודרני מאופיין בהרבה מפתחים גדולים ובחלונות עיליים. לעיתים בית מודרני משלב סוגים שונים של חומרי גלם, כמו שילוב של זכוכית, בטון ומתכת.

 

עיצוב פנים מודרני

עיצוב מודרני לבית ניכר בתכנון חללים גדולים ופתוחים, ניצול מרבי של תאורה טבעית לצד תכנון נכון של גופי תאורה, וכן בתכנון מרחב פנימי פרקטי המתקשר עם סביבתו, המאופיין בקווים נקיים וישרים. בנוסף נעשה שימוש בחומרים שונים בעלי גימור אחיד וחלק כמו זכוכית, שיש, בטון, נירוסטה ואלומיניום, עור ועוד. סגנון זה מאופיין בפריטי ריהוט בעלי חזות מאופקת וקלילה שאינם מכבידים על המרחב, וכן נעשה בו שימוש בצבעוניות מונוכרומטית, היכולה להפגיש גוונים בהירים עם יותר כהים. כמו כן בעיצוב פנים מודרני מושם דגש על פתרונות אחסון חכמים ונסתרים, היכולים לעשות שימוש גם בפריטי ריהוט רב תכליתיים.

 

עיצוב פנים מודרני חם

מכיוון שעיצוב פנים לבית מודרני נוטה לכיוון הקר והמאופק לא אחת הוא פחות מתאים למזג הישראלי הים תיכוני, שיש בו אלמנט יותר חם ובייתי. עבור צורך זה ניתן לעצב בית בסגנון מודרני חם. מדובר בבית שמשלב בין סגנון מודרני לכפרי, עם עיצוב יותר חם, בייתי וצבעוני הניכר למשל בשילוב של קו נקי ופשוט עם גווני צבע חמים ושימוש בחומרים טבעיים כמו עץ, בריקים ואבן טבעית.

 

אדריכלות לעיצוב מודרני

להזמנת שירות אדריכלי לעיצוב בית מודרני ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא צרו קשר עם משרד אדריכלות ענת האוזר בטלפון 050-3343553 או במייל hauzeranat@gmail.com.