תוכנית אדריכלית לבית פרטי

תוכנית אדריכלית לבית פרטי

בשעה טובה, הגעתם לשלב בחיים בו מתחילים לתכנן את הבית. ההתרגשות בשיאה ואיתה גם החלומות, וכעת הגיע הזמן לפנות לאדריכל מנוסה שילווה אתכם לאורך הדרך. משרד האדריכלות ועיצוב הפנים ענת האוזר, מתמחה בהכנת תוכניות אדריכליות עבור בתים פרטיים, ומאחוריו ניסיון של מעל לשני עשורים בתחום, בעיקר בצפון הארץ. אנו יוצרים תוכניות לבתים פרטיים המותאמות באופן אישי לכל לקוח, עם חשיבה מחוץ לקופסא ותוך התחשבות בתנאי הסביבה. מאחורי משרדנו שורה ארוכה של לקוחות מרוצים, ובאתר שלנו ניתן להתרשם ממספר תוכניות בתים לדוגמא מפרויקטים שונים שענת ביצעה לאורך השנים.

 

מהותה של תוכנית אדריכלית לבית פרטי

תוכניות אדריכל לבית פרטי הן למעשה תוכניות בנייה של הבית, המשלבות בתוכן את רצונות וצרכי הלקוח לצד נתונים בשטח כמו גודל וצורת המגרש, טופוגרפיה וכיווני אוויר ואור, תוך התחשבות בדרישות החוק, מגבלות בנייה קיימות ואחוזי בנייה מותרים. הלכה למעשה, תוכניות אדריכליות בית פרטי מורכבות מתכנון של חללים, חזית הבית, תכנון דלתות חלונות, דרכי גישה, תכנון תשתיות, בחירת שיטת בנייה, תכנון מערכות מיזוג והסקה, תכנון מבנה בהתאם לכיווני אוויר ואור, ועוד.

 

אדריכל מנוסה ידע לשלב את כל הנתונים, החל מרצונות הלקוח, דרך מגבלות תקציב ותנאי שטח ועד להיתרי בניה, לכדי תוכנית בית פרטי ייחודית ויצירתית. לשם כך עליו לגלות מעוף גם בתנאים מגבילים וליצור תוכנית לבית מעוצב ופרקטי, המותאם לסביבתו ומשלב בין חוץ לפנים, מתוך מחשבה ארוכת טווח.

 

תהליך הכנת תוכנית אדריכלית עבור בית פרטי

הכנת תוכנית אדריכלית לבניית בית פרטי הינה תהליך מקצועי מסודר, הכרוך במספר שלבים הכוללים בבסיסם:

  • פגישת הכרות – במהלכה נבין את הרצונות, הצרכים והחלומות שלכם, תוך בחינת מידות המגרש ומאפייניו, מסגרות תקציב, הנחיות ואחוזי בניה מותרים, וכדומה.
  • סקיצה ראשונית – על סמך הנתונים שהתקבלו יוכנו סקיצות ראשוניות שיוסברו לכם וייבחנו על ידיכם עד לקבלת תוכנית בית מוסכמת ומלאה.
  • הכנת הדמיה ממחושבת של תוכנית בניה שתאושר על ידיכם, לצד הגשת בקשה למערכת מידע זמין.
  • לאחר אישור ההדמיה הממוחשבת תוכן תכנית אדריכלית סופית המכונה גרמושקה, שמוגשת לוועדת תכנון ובניה של הרשות המקומית.
  • לאחר קבלת היתר בניה יוכנו תוכניות עבודה מפורטות, לרבות תוכניות של בניית גג וקומות, תוכניות חזיתות וחתכים, מפרט כמויות, רשימת דלתות ואלומיניום, תוכניות חשמל, וכדומה.
  • בעת ביצוע העבודות אנו נתפקד כגורם מפקח עליון שידאג שהעבודות בשטח יבוצעו על פי תכניות אדריכליות. בנוסף, למי שמעוניין שירותנו כוללים גם שירותי עיצוב פנים שמלווים בתוכנית מפורטת.

 

בית פרטי קומה אחת או שתיים

אחת ההתלבטות המרכזיות בתכנון של בית פרטי קשורה במספר הקומות שיהיו בבית, בין אם אלו תוכניות בית פרטי קומה אחת או שתיים. התשובה להתלבטות זו משתנה ממקרה למקרה בהתאם להעדפות הלקוח ונתוני השטח. למשל, הגודל המבוקש לבית יכתיב את מספר הקומות שלו, כאשר בית קטן יכול להתפרש על קומה אחת ובית גדול במיוחד לרוב יידרש בשתי קומות ויותר. כמו כן, מספר הקומות מוכתב ממגבלות קווי הבניה של המגרש. לדוגמא, תוכנית אדריכלית תכנון בית פרטי 120 מ ר על מגרש גדול יכולה להיות של קומה אחת, ואילו תוכנית בית 120 מ ר על שטח קטן עם קווי בניה מוגבלים, תהיה של שתי קומות.

 

מעבר לכך, הבחירה בין קומה אחת לשתיים הינה עניין של העדפה אישית. יש מי שחשובה לו גינה כמה שיותר גדולה, ויש מי שיעדיף להפריד בין חללים ציבוריים לפרטיים ולכן יבקש לבנות לגובה. זאת בעוד שלמישהו אחר חשוב לגור בבית שאין בו מדרגות, כשכל מרחב המחיה מתרכז במפלס אחד.

 

לתכנון בית פרטי עם משרד אדריכלות מקצועי

לשירותי תכנון בית פרטי מקצועיים ולעוד פרטים ומידע בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרד האדריכלות ועיצוב הפנים של ענת האוזר בטלפון 050-3343553 או במייל hauzeranat@gmail.com