מעצבת פנים ואדריכלית בכתובת אחת

עומדים בפני מעבר לבית חדש? לא בטוחים אם אתם נדרשים לשירותי אדריכל או מעצב פנים? במשרדה של ענת האוזר יפתרו לכם את השאלה עם שירות כפול במקום אחד, של מעצבת פנים ואדריכלית. אז מה הבדל בין אדריכל ומעצב פנים ולמה עדיף לבחור במשרד המספק את שני השירותים? על כך יוסבר בקצרה להלן.

 

מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים

בתור התחלה חשוב לדעת כי עבודת מעצב פנים ואדריכל משיקה וחיונית כמעט בכל תהליך בניה ועיצוב. יחד עם זאת, ישנם הבדלים בולטים בין עבודתם של אדריכל ומעצב פנים.  האדריכל אחראי על כל הליכי הבניה של בית, עם התייחסות למבנה עצמו – חיצוני ופנימי, בעוד שמעצב ממוקד בחלל הפנימי של הבית בכל הקשור לשלבי הגמר שלו. בכדי שעבודת מעצב פנים תהיה מתואמת לזו של האדריכל, שירותיו נחוצים משלבי תכנון ובניה ראשוניים ויש צורך בתקשורת טובה בין שני גורמים אלו.

 

עבודתו של אדריכל

תפקידו של אדריכל ממוקד בתכנונם של מבנים ועיצובם באופן פרקטי ואסטטי. הוא למעשה אחראי על הליכי הבנייה ונחשב בהם כסמכות עליונה. עבודה זו דורשת השכלה מתאימה עם ידע בתחומים שונים, לרבות הנדסת בניין, תכנון חללים, תכנון ועיצוב מבנים ועוד. עבודת האדריכל מנוהלת עם תהליך מסודר בן מספר שלבים, המתחיל בהבנת צורכי הלקוח וייעוד הפרויקט. לאחר מכן האדריכל מתחיל בתכנון המבנה תוך התחשבות בתקנות בנייה, גודל מגרש, תוואי השטח, מרחק ממבנים סמוכים, כיווני אור ואוויר ועוד.

על פי נתונים אלו האדריכל יתכנן את המבנה ואת חלוקתו הפנימית, באופן העומד בדרישות הלקוח ומסגרות תקציב, ויציגם בתוכניות בניה ושרטוטים הכוללים בין היתר את חזות הבית, מיקום מפתחים, גובה תקרה, חלוקה לחללים פנימיים ועוד. שרטוטים אלו יוגשו לרשויות לשם קבלת היתר בנייה. בנוסף האדריכל יערוך הערכת עלויות של תהליך הבנייה, חומרים, כמויות וכדומה.

 

עבודתו של מעצב פנים

תפקידו של מעצב פנים, המכונה גם ארכיטקט פנים, ממוקדת בעיצוב החלל הפנימי של מבנים באופן המותאם לצורכי דיירי המבנה, טעמם והעדפותיהם האישיות. כל זאת מוביל ליצירת מרחב מחייה המשלב באופן הטוב ביותר צרכים אסטטיים ופרקטיים. כמו כן מעצב פנים מתכנן ומעצב את הבית כיחידה הוליסטית שלמה, הרמונית ואחידה, עם ירידה לפרטי הפרטים של כל חדר וחלל בנפרד. בעבודה עצמה הוא נעזר בכלים ואלמנטים שונים  ובבחירה ומיקום של מרקמים, צבעים, גופי תאורה, פריטי ריהוט, טקסטיל, ריצוף, חפצי נוי ועוד.

 

משרד המספק את שירות שלם

חשוב להבין כי עד כמה שאדריכל ומעצב פנים יהיו מתואמים, עדיין מדובר בשני גורמים בעלי תפיסות ייחודיות משלהם שיש למצוא ביניהם מכנה משותף. לכן, כדי לקבל בית בו השפה האדריכלית והשפה העיצובית מתכתבות זו עם זו ומדברות בצורה אחידה, הכי טוב לבחור במשרד כשלנו המשלב את שני תחומי ההתמחות. שילוב זה מבטיח קבלת מרחב אחיד המספר את אותו הסיפור ונעזר במוטיבים ואלמנטים זהים, הן עבור צרכי אדריכלות והן עבור צרכי עיצוב. בנוסף, לכך קבלת שירותי אדריכלות ועיצוב פנים באותה כתובת הופכת את תהליך התכנון, העיצוב והבניה להרבה יותר יעיל וחסכוני, עם הורדה של עוד גורם שיש לעבוד מולו, תיאום מושלם של תהליך העבודה ולוחות זמנים ללא סתירות וטעויות.

 

שירותי אדריכלות ועיצוב פנים

להזמנת שירות אדריכלות ועיצוב פנים בכתובת אחת ולקבלת עוד פרטים וייעוץ מקצועי בנושא צרו קשר עם משרד אדריכלות ענת האוזר בטלפון 050-3343553 או במייל hauzeranat@gmail.com.