חזיתות בתים פרטיים

חזיתות בתים פרטיים

בעת תכנון בתים פרטיים ניתנת תשומת לב לפרטי הפרטים של המבנה, גדולים כקטנים, תוך התחשבות בקשת רחבה של פרמטרים הקשורים לרצונות וחלומות הלקוח, תנאי השטח, מסגרת התקציב, היבטים פונקציונאליים ואסתטיים, חוקים ותקנות וכדומה. אחד ההיבטים המשמעותיים אשר מבדילים את תכנונו ועיצובו של בית פרטי מעיצוב של דירות, הוא תשומת הלב הרבה הניתנת למראהו החיצוני. מראה זה מורכב הן מחזית הבית עצמו והן מסביבת הקרובה של הגינה והחצר, ובדגש על השילוב ההרמוני של השניים וההתכתבות עם הסביבה המקיפה את הבית בכללותה.

 

תכנון ועיצוב חזית בית הפרטי

לתכנון ועיצוב נכון של חזיתות בתים פרטיים יש חשיבות גדולה. למעשה, חזית הבית היא מעין כרטיס הביקור שלו והיא שמייצרת את הרושם הראשוני בקרב העוברים ושבים, וכן את הרושם ההולך ומתמשך על המתגוררים במקום. אבל חשוב יותר, זהו הרושם וההרגשה שמקבלים בעלי הבית בכל עת שהם מגיעים אליו, יוצאים ממנו, שוהים ומארחים בסביבתו, ולכן עליו להתאים במדויק להעדפותיהם ולטעמם האישי. לצד זאת, תכנון של חזיתות בתים פרטיים מושפע מאוד מאופי הסביבה, כאשר שני גורמים אלו (סביבה והעדפות אישיות), יכולים להוביל למגוון רחב של עיצובים וסגנונות, כגון סגנון מודרני, כפרי, ים תיכוני, אירופאי, קלאסי וכיוצא בזאת.

 

בין הגורמים המשפיעים על התכנון יש חשיבות גדולה לתנאי השטח, המורכבים בעיקר מגודל השטח המיועד לבנייה וצורתו – בין אם היא משופעת, ישרה וכדומה. עוד מושם הדגש על סגנון העיצוב של פנים הבית, ועל כך שהחזית תתכתב עם החללים הפנימיים, תתמזג ותשלים אותם. תשומת לב מרובה ניתנת לחלוקתו של השטח החיצוני בין המבנה עצמו ובין סביבת החצר, לרבות סוג הגינה המתוכננת, צמחייה טבעית שיש במקום, הנוף הנשקף מהשטח וכדומה. חזית המבנה יכולה להתמזג עם אלמנטים אלו או להיות דווקא מנוגדת, ולמעשה ישנן אפשרויות רבות המותירות מרחב למשחק ויצירתיות.

 

מה עוד משפיע על תכנון חזית הבית?

תכנון חזיתות בתים פרטיים משופע מעוד שורה ארוכה של פרמטרים. כמו למשל, לכל שטח יש את המאפיינים המיוחדים שלו אשר חזית הבית אמורה כאמור להשתלב ונצל אותם בצורה נכונה. כך למשל, יש לקחת בחשבון את כיווני האור, את משטר הרוחות, ולא פעם גם את המאפיינים של בתים סמוכים, ואף את תכנון הסביבה החיצונית. למעשה, חשוב שתכנון הסביבה החיצונית וחזית הבית ילכו יד ביד, ולכן יש להתייחס גם אל הגינה והאלמנטים המתוכננים בה, בין אם מדובר בגינה עם מפלסים, עם בריכה, חנייה, פרגולות ודקים וכן הלאה.

 

למידע וייעוץ בנושא

באתר של משרדנו תוכלו להתרשם ממגוון עבודות של תכנון ועיצוב חזיתות בתים פרטיים. לקבלת עוד מידע וייעץ מקצועי בנושא, ולקביעת פגישה, צרו קשר עם משרדה של ענת האוזר בטלפון 050-3343553 או במייל  hauzeranat@gmail.com.